måndag 17 augusti 2009

Ron Paul

I förra inlägget skrev jag om demokraten Peter Schiff som skall ställa upp i senatorsvalet. Denna gång skulle jag vilja lyfta fram en republikan som också gör ett bra jobb. Ron Paul har tvärtemot Schiff varit politiker länge. Han har ställt upp i presidentvalet två gånger, 1988 och förra året. 2008 blev det istället John McCain som till slut fick gå upp emot Obama och vi vet alla hur det slutade. Ron Paul hade i mina ögon varit en mycket bättre kandidat.

Det som gör honom till en bra politiker är hans vettiga argument, hans tydlighet och hans mod. Han går emot både sina egna partikamrater som motståndarna. Han är den som röstat nej till flest lagförslag i hela senaten sen 1937.

Detta står Ron Paul för. Tänk att han tillhör samma parti som George W. Bush.
* Alla lagförslag måste kunna styrkas i konstutionen alltså i grundlagarna.
* USA ska inte vara en världspolis, han röstade t.ex. emot Irak kriget.
* USA ska lämna alla världsorganisationer som FN, NAFTA, WTO för att kunna agera självständigt.
* Staten ska styra så lite som möjligt och ha en så liten budget som det går.
* Inkomstskatten ska tas bort och staten ska finansieras av företagsskatt och vissa punktskatter.

Detta var några utav de stora dragen av vad Paul tycker. Som jag skrev tidigare håller jag inte med i alla hans synpunkter men han är nog den republikan som jag ser upp till mest. Många politiker har mycket att lära sig från honom.

Youtube klipp med Ron Paul


Debatt inför valet 2008. En del finns med i förra klippet.


Bra jobbat Paul! Stå för dina åsikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar