fredag 14 augusti 2009

Bra jobbat!!

Varje dag blir vi matade med nyheter om hur vår värld är på väg mot sin undergång. Klimatförändring, ekonomisk kris, pandemier och andra värre saker. Enligt våra medier blir vi människor girigare, våldsamare, hungrigare och allt mer benägna att förstöra världen vi levt i så många tusen år.

Den här bloggen skriver jag för att lyfta fram de små ljusglimtar jag finner i vår värld. Det kan vara allt från ingenjörer som uppfunnit något, politiker som går mot strömmen eller en enkel bagare som bakar bröd utan tillsatser.

Eftersom det är min blogg kommer jag skriva om sådant som jag själv anser är en ljusglimt. Mina etiska värderingar och politiska åsikter kommer exempelvis göra inverkan på vad jag tar upp i bloggen. Skicka gärna in förslag och försök inspirera mig.

Tillslut skulle jag vilja säga att jag själv inte är något helgon. Jag åker visserligen kollektivt men jag är dålig på att källsortera eller engagera mig i organisationer. Jag är helt enkelt en vanlig man som gillar att inspireras av andra.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar